söndag 20 januari 2013

Kommer år 2013 att bli Salamanderns år?



HI EVERYBODYYY! 

CH the man här, tillbaka på bloggen och redo för action! 

Ja ser man på, vi klarade oss visst igenom år 2012 fast än världen skulle ha gått under enligt de mayanska profetiorna. Vilket faktiskt är lustigt för mitt stora serieprojekt detta år kommer att handla om precis just det: VÄRLDENS UNDERGÅNG!!!!! 


"Salamander" är ett projekt jag skrivit på i flera år nu och eftersom att jag äntligen är klar med Teknikillustratör i Arvika och nu har flyttat in som ung, arbetssökande konstnär/"mupp" i Kristinehamn så kommer jag förhoppningsvis att ha mer tid för mitt tecknande och med mina serier! 

Som ni ser ovan så har jag börjat experimentera en del med vattenfärg och har tänkt att teckna och färglägga de framtida Salamander-numren helt på det sättet. Salamander är nämligen inte bara en brutal och mörk skildring av hur livet på vår planet fortsätter efter att en oväntad, naturkatastrof ödelagt jorden i massiva floder och muterade plantor och träsk-monster uppstår och som slaktar varandra hejvilt! (Även fast det kan vara mer än tillräckligt för att tillfredsställa många därute, inklusive mig själv ;P) 

Det är även en djup berättelse full av filosofiska element och med väldigt mycket atmosfär. Jag tror just att de vackra och harmoniska övergångar som akvarell kan ge när man tillämpar de färgerna passar som handen i handsken för den här serien. 

Jag behöver fortfarande experimentera en del innan jag kan dra igång med det första numret. 
Men en sak kan jag lova er och det är att det kommer komma snart....mycket snart ;). 

Salamander kommer att presenteras som korta historier och varje episods längd kommer att variera från 4 till max 10 sidor långa. Vissa kommer att vara episodiska men för det mesta så är det en röd tråd igenom hela altet som kommer att utgöra det första kapitlet!

Tills vidare så tänkte jag vara lite sådär hygglo av mig och och bjuda på min senaste Salamander serie som var helt i blyerts och låta er läsa den helt gratis! 
Den är på sätt och vis en prequel till själva huvudstoryn men är en ordlös serie som är mer åt det filosofiska hållet! Såhär i efterhand så har jag insett att den nog blev ganska otydlig och kanske lite väl flummig och förvirrande. Men som ett experiment är jag fortfarande väldigt nöjd med den och hoppas att ni också komemr njuta av dess skönhet och atmosfär. 

ENJOY! 

PS: Jag har nu lyckats fixa till det så att ni kan ge betyg i slutet av inläggena, både som jag lägger upp och har lagt upp i det förflutna. Var vänlig och sätt betyg och lämna gärna en kommentar med :)























2 kommentarer:

  1. Haha. Man KAN inte ge negativ kritik... (smart), inte för att den säkerhetsåtgärden behövdes här ---- för detta ÄR ju snyggt.

    SvaraRadera
  2. Hehe ao de vore väl å inte kryssa i något alls antar jag ;P. Aja men jag kan nog ändra det annars jag ville bara testa det för j tyckte det var coolt.

    SvaraRadera