torsdag 3 november 2011

Yaaay! En ny seriesida!

Vi hade bland annat skissövningar och bildberättande som tema förra veckan så då fick jag äntligen chansen att verkligen göra min grej och framställa denna seriesida. Tanken var att jag skulle göra en kort salamander-serie på 4 sidor i blyetch (för att hinna i tid) men läraren godkände inte det då hon ville att det enbart skulle vara en process/berättelse i tre bilder fastän det uttryckligen stod "MINST" 3 bilder på mailet hon skickade. Så hade jag bara hållit käft så hade ni fått se en klar salamander-serie nu men :P det fick bli denna istället som jag var tvungen att skrapa ihopp över en dag och en jävla natt!

Superhjälten i denna serie heter Atomacron och är en figur som jag spontant kom på när jag gjorde 24-timmars serien på serietecknarskolan i Malmö. Jobbar bland annat och skriver på en superhjälte-serie med honom och några andra hjältar som ska bilda ett team (har svårt att komma på ett bra namn bara).

Tyvärr så har jag ibland en ovana att inte hinna klart med de grejer jag påbörjar i tid så den serien blev dock inte färdig men jag tänkte kanske försöka förfina den å få klart den till spx. Ironiskt nog hann jag inte riktigt klart med denna heller XD men ja va ju tvungen å göra den så jävla fort på så kort tid!

Nu är det på följande vis att alla fick godkänt på denna uppgift men om man vill ha ett VG så ska man ta tillvara på den feedback man fick när vi gick igenom varsina bilder i de grupper vi var i och förbättra bilden därefter. Så ja tänkte nog göra det i helgen samt jobba klart med manus å lite andra grejer.

Har blivit lite distraherad av mitt nya tv-spel: Batman: Arkham city på senaste tiden. Men det var lätt värt det !!!! ;)

En annan kul grej på bilden är

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar