lördag 5 november 2011

Salamander: Compassion in the jungle

En salamander-serie i blyetch som jag tänkte göra förra veckan men som jag fick förhinder med. Tänkte öva på blyetch-teckning då senaste uppgiften jag gjorde som relaterade till ämnet inte blev så jätte bra. Nu är ju bilden långt ifrån färdig och det är nog inte klart vad so mhänder i de sista rutorna men det kommer att visa sig sen naturligtvis.

Serien kommer bli cirka fyra sidor och jag hoppas att kanske Primal-Orange antologin kanske kan godkänna denna lilla godbit då jag verkligen inte tror jag kommer hinna med Salamander-serien på 16 sidor.

Men allt jag kan säga hittills är väl att denna serie är lite annorlunda. Den är såklart mystisk, filosofisk men också nästan lite......erotisk....;P

1 kommentar:

  1. åh har den kvar lite från dina första tre sidors utkast oh orginal-idé,vågar jag påstå lite smått 90-tals flirtig? x//3' riktigt ruskigt coolt. ska bli spännande att följa ditt arbete från och med nu! :)

    SvaraRadera