tisdag 23 september 2014

Jaaaaaaaaa! Jag ska på utflykt!!! 8D

Blir till att åka runt en hel del nu då jag drar iväg till bokmässan i Göteborg de senaste dagarna!

Jag åker imorgon på Onsdagen den 24 September förmiddag och kommer att ta med mig visitkort och några serier men kommer dessvärre inte att sälja någonting. Delvis för att jag inte kunnat
trycka nya serier på ett tag då det varit lite ekonomiskt tumult för mig (som jag såklart inte kan gå in på här) den senaste tiden men som först nu äntligen har rätat ut sig.
För det andra så är inte detta riktigt som SIS i Stockholm som jag förstått det
där då alla i princip kan boka bord och ställa ut egna serier så länge man mailar och fixar en plats i tid.

Det här är mer för stora bokförlag men också för serie-förlag som Apart-färlag, Egmont (den store bjässen) och andra. Det kommer att finnas en seriescen där det kommer att vara intervjuer med mera vilket jag ser mycket fram emot!

Bokmässan kommer att äga rum från 25-28é September. http://www.bokmassan.se/sv/


Ett annat evenemang jag ska på är redan nästa vecka i Stockholm den 4é oktober då det är den
Internationella 24-timmars seriedagen! Jopp, det finns faktiskt en dag som heter så XP.

Serietecknare runt om i världen samlas runt på olika ställen för att teckna en serie på 24-sidor på
lika många timmar! Det är lite av ett mandoms-prov för oss serietecknare då det utmanar ens skapande, improvisationsförmåga och uthållighet!

Ingen förberedelse i form av Manus eller storyboard heller! Bara en ideé som ska gå direkt till färdig serie! Ett gott råd är att inte teckna allt för detaljerat. Ni hinner aldrig annars.

Så vi får se hur det går! Ni kan kolla upp mer detaljer om det här http://www.24hourcomicsday.com/

Det var allt från mig tills vidare, jag har en del andra blogginlägg planerade framöver som SIS 2014 bland annat (och en hel del skoj till Halloween) så håll ögonen öppna! Tills dess så ha det gött, "dont drink and drive" och är det din födelsedag idag så grattis på födelsedagen!

HEJ SVEJS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar